What wealth is for a community? How it is create? Where it is and how creativity can help to answer these questions? In 2016 the challenge of the workshop was to create with the students of IAAD Turin a collection of tangible and intangible works for a “Creative Museum in Aurora”, still not existing. Francesca Comisso and Lisa Parola have involved  in this workshop Roberto Fassone, an artist which for years has realizing works that explore and investigate the processes and the strategies that regulate the production of contemporary art. From sibi, a software that generate instructions for creating potential works of art, the artist and the curators of the workshop have created new constraints in relation to the urban context of the neighborhood, to produce with the involvement of the students a collection of works with a methodology that combines play, creativity and research.

Cos’è patrimonio per una collettività? Come si crea, dove si trova e in che modo la creatività può contribuire a rispondere a queste domande? Nel 2016 la sfida del workshop è stata quella  di creare con gli studenti dello IAAD Turin una collezione di opere materiali e immateriali per un possibile “Museo Creativo di Aurora”. Francesca Comisso con Lisa Parola hanno invitato l’artista Roberto Fassone, che da anni realizza lavori che esplorano e indagano i processi e le strategie che regolano la produzione di opere d’arte contemporanee. A partire da sibi, un software in grado di generare istruzioni per creare potenziali opere d’arte, l’artista e le curatrici del workshop hanno creato nuovi vincoli, anche in relazione al contesto urbano del quartiere, per produrre nuove collezioni con una metodologia che coniuga gioco, creatività e ricerca.

Project developed in the framework of the seventh edition of IAAD TURIN DESIGN WORKSHOP: an educational format devoted to discuss around current issues related to the design world and the connection with contemporary society.

Progetto sviluppato nell’ambito della settima edizione di IAAD TORINO LABORATORIO DI PROGETTAZIONE: un format formativo dedicato al confronto sui temi di attualità legati al mondo del design e la relazione con la società contemporanea.